28 Aralık 2011 Çarşamba

Her insan bir ada, her sabah bir baslangictir

"Her insan bir adadir." sozuyle basliyodu, 'about a boy' isimli film. Bunu en iyi ben bilirim, herhangi biseydeki iddaalasmalarim genelde yalan olur ama bu dogru. Cunku o filmi bi donem abartisiz bi sekilde belki de 100 defa izledim. Abartisiz diyorum bak oraya dikkat et. Nedenini soracak olursan bazen biseylere fazla tutuluyorum, bi sarkiya, bi filme ya da basit bi soze. Tabi ki o zamanlar kucuktum artik etkisi o kadar uzun surmuyo hicbiseyin. Her insan kendi showunun yildiziydi, diyordu. Ben will showun yildiziydim. Will showda konuklar kazanamazdi, kazanan bendim. Evet boyle diyordu will. Sonra isin icine annie hall ve son zamanlarda okudugum firarperest karisti. Bu sabah aklimda bunlar var ve international politics, law and courts, new world order son olarak da emile durkheim'a gore hukuk teorisi. Sizin isinize yarar mi bilmiyorum, ama bana yarayacagi kesin. Birazdan bunlara geri donucem ama. Asil sorum baska bisey annie hall nasi kalktim gitti oyle? Nasi birakti woody alleni? Daha da onemlisi nasi birlikte oldu woody allenla ? Ne guzel kadinsin naapcan woody alleni? Desem de iki dakika icinde en boktan yorumu yapsam filmle ilgili, cok guzel olur bence. Sanki adamdan beslenip, bi kenara attigini hicbirimiz bilmiyoruz da bilmem ne. Sonra da kotu olan benim elestirim, yeaa bosversene. Bi de elif safak var tabi. Bu zamana kadar inatla okumayi reddettigim yazar. Yarab ben neler yapmisim oyle, nasi daha once fark etmemisim okumamisim. Firarperest son zamanlarda okudugum en iyi kitapti. Ustelik deneme olmasina ragmen, ki deneme turunun pek de iyi orneklerini goremedim bu zamana kadar. Kitabin kapagi da ayri seker, icinde de m.k. Perkerin cizimleriyle birlikte cok guzel olmus. Demem o ki, bi kitap arayisindaysaniz okuyun, okutun.
Hepsi guzel hos da will'e nolmustu? Ayni cumleyle bitiriyordu filmi. "Her insan bir adadir." ve ekliyordu. "ama bazi insanlar takim adada olabilirler, okyanusun dibinden bagli olduklarini biliyor muydunuz?" Will'in dusuncelerini neden degistirdigini merak edenler, filmi izleyebilirler. Hadi izin de verdim. Bu sabahlik bu kadar. Baska kultur dolu sabahlara.
Gunun sarkisi - empire of the sun / we are the people - Nostalji iyidir.

g.a

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder